Ratamestari Topi Syrjäläinen oli luonnut mainion ja hyvin vaihtelevan radan - nimenomaan uuden karttapalan arvoisen.
Rata alkoi lyhyillä pihasta toiseen pyörityksillä, joissa keskeistä oli katsoa tarkkaan, missä nurkassa ja minkä pensaan tai vajan takana rasti oli. Näiden jälkeen oli sitten radan ainoa pitkä väli, jossa oli lukuisia hyviä reitinvalintoja.
Loppupuolella oli useita välejä, joissa parhaan reitin valinta oli riippuvainen siitä, miten oli arvioinnut voivansa käyttää muuta kuin sileää asfalttia. Tällainen on aina mielenkiintoista niinkin urbaanissa ympäristössä kuin Jätkäsaari.
Itse tykkäsin myös ratamestarin tavasta järjestää juuri ennen pitkää tai muuten vaativaa väliä pieni hengähdystauko lyhyellä siirtymävälillä. Se antoi aikaa seuraavan välin reitinvalintaan.
Hyvä rata hyvässä maastossa. Jätkäsaaren kaavoittaja Matti Kaijansinkko, joka pistäytyi kilpailukeskuksessa, kertoi, että samanlaisia mielenkiintoisia siltoja kuin rastivälillä 13-14 on tiedossa lisää.
Myös alueen halki kiemurtelevasta keskuspuistosta saimme vasta maistiaisia. Niinpä Jätkäsaari tulee tarjoamaan meille tulevina vuosina vielä monta hienoa sprinttielämystä.
Kari